Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

9. Wniosek o wprowadzenie zmiany w ewidnecji gruntów i budynków

Zgodnie z zapisami Art 24 p2a pp2) Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne aktualizacja danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków może nastąpić na wniosek.
Oznacza to, że jeśli posiadają Państwo dokumenty świadczące o tym, że informacje zawarte w ewidencji są nieaktulane, to przedkładając tego typu dokumenty w starostwie wraz z wnioskiem o zmianę danych na podstawie tychże dokumentów, wszynają Państwo procedurę, która finalnie zmieni dane nieaktualne, na te wynikające z dokumentów. Będzie to miało miejsce, rzecz jasna, tylko wtedy, gdy wszystkie dokumenty będą właściwe.
 
Na wprowadzenie stosownej zmiany mamy 30 dni od dnia otrzymania wniosku, lecz jest to (z pewnymi wyjątkami) maksymalny termin ustawowy. Dokładamy starań, aby sprawy rozpatrywać na bieżąco i bez zbędnej zwłoki.

Wzór wniosku o wprowadzenie zmiany w ewidencji gruntów dostępny jest tutaj.
Klauzula informacyjna RODO dotycząca powyższego wniosku dostępna tutaj.

Miejsce złożenia Wniosku:
Wypełniony Wniosek należy złożyć:
- osobiście, do Biura Obsługi Klienta (parter, przy głównym wejściu),
- listownie na adres Starostwa (dane m.in. na głównej stronie Wydziału),
- na elektroniczny dziennik urzędowy Starostwa poprzez platformę ePUAP -> Sprawy ogólne -> Pismo ogólne do podmiotu publicznego,
- na adres e-mail Biura Obsługi Klienta, jednak tylko pod warunkiem przesłania w załączeniu wniosków podpisanych cyfrowo.